REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
PRZEZ SKLEP INTERNETOWY MEDITAL.PL
Art. 1 [Informacje podstawowe]
- Niniejszy regulamin to regulamin świadczenia usług elektronicznych za pośrednictwem Strony internetowej: https://medital.pl/ (zwanej dalej „Stroną”).
- Właścicielem i podmiotem świadczącym usługi elektroniczne poprzez Stronę jest: Dagmara Raczyńska przedsiębiorca wpisany do Centralnej Informacji i Ewidencji o Działalności Gospodarczej pod firmą: Medital Dagmara Raczyńska z siedzibą w Zabrzu (41-800), ul. Wolności 345 lok. 805, NIP: 9372521792, REGON: 529317055 (zwana dalej „Usługodawcą”)
- Z Usługodawcą możesz skontaktować za pośrednictwem:
- poczty e-mail: sklep@medital.pl
- telefonicznie: +48 512 175 336
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 01 października 2024 roku.
Art. 2 [Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną]
- Strona jest internetowym sklepem za pośrednictwem, którego Usługodawca prowadzi sprzedaż detaliczną produktów z branży medycznej.
- Za pośrednictwem Strony Usługodawca świadczy usługi płatne i bezpłatne:
- Sprzedaż wysyłkowa towarów;
- Założenie konta użytkownika.
- Usługi płatne są oznaczone w taki sposób, aby nie było wątpliwości, że skorzystanie z nich łączy się z obowiązkiem zapłaty.
- Sformułowania takie jak: “usługa świadczona drogą elektroniczną”, “treść cyfrowa”, “usługa cyfrowa”, “towar”, którymi Usługodawca posługuje się w niniejszym Regulaminie odpowiadają definicjom zawartym w przepisach prawa.
Art. 3 [Warunki techniczne do korzystania ze Strony]
- W celu prawidłowego korzystania ze Strony powinieneś posiadać:
- urządzenie (komputer PC, tablet, smartphone) z połączeniem internetowym;
- przeglądarkę internetową;
- pełną zdolność do czynności prawnych, w celu dokonania zakupów na Stronie;
- adres poczty e-mail, w celu dokonania zakupów na Stronie;
Art. 4 [Sprzedaż towarów fizycznych]
- [Składanie zamówień]
- Skuteczne złożenie zamówienia wymaga podania danych, określonych w formularzu zamówienia. Dane powinny być prawdziwe i aktualne.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta po podaniu przez Ciebie obowiązkowych danych, kliknięciu opcji „Potwierdzenie zakupu” oraz dokonaniu zapłaty ceny (z wyłączeniem płatności za pobraniem).
- Z chwilą przyjęcia zamówienia do realizacji Usługodawca wysyła potwierdzający e-mail.
- Usługodawca zrealizuje zamówienie po dokonaniu przez Ciebie zapłaty (z wyjątkiem opcji „za pobraniem” oraz opcji „odbiór osobisty”) i potwierdzeniu Twojego zamówienia. Termin na opłacenie zamówienia jest każdorazowo oznaczony w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia (po tym terminie zamówienie automatycznie się anuluje).
- Zamówienia są realizowane w terminie od 3 do 7 dni, od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Przez realizację rozumie się skompletowanie i wysyłkę zamówienia. Jeśli zamówienie nie będzie mogło zostać zrealizowane w tym terminie, otrzymasz informację od Usługodawcy.
- Usługodawca umożliwia dokonanie zakupu w ramach programu refundacji Narodowego Funduszu Zdrowia. Chcąc skorzystać z tej opcji będą Państwo musieli podać dane określone w formularzu w procedurze składania zamówień. Wskazane przez Państwa dane zostaną zweryfikowane przez Usługodawcę. Zamawianie wyrobów medycznych na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia w ostatnim dniu każdego miesiąca, mogą być dokonywane do godziny 15. Zamówienia po złożone po tej godzinie nie będą realizowane.
- [Dokonywanie płatności]
- Usługodawca umożliwia zapłatę:
1) za pobraniem,
2) za pośrednictwem operatora płatności internetowych lub kart płatniczych: Przelewy24 w ramach Shoper Płatności. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
3) przelewem bankowym. - Płatność dokonana jest z chwilą wpływu środków na rachunek Usługodawcy lub zaksięgowania się środków przez system operatora płatności.
- [Dostawa/Odbiór towaru]
- Usługodawca umożliwia kilka opcji dostawy towaru – wyboru należy dokonać przy składaniu zamówienia.
- Koszty dostawy Usługodawca określa na Stronie, tak abyś mógł się z nimi zapoznać przed złożeniem zamówienia.
- W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości w stanie przesyłki, w szczególności jej zewnętrznych uszkodzeń, powinieneś zgłosić ten fakt kurierowi i spisać z nim protokół obejmujący te informacje. Pamiętaj, że zaniechanie powyższego obowiązku może być przyczyną odmowy uznania Twoich roszczeń reklamacyjnych.
- Zamówienia towarów fizycznych można składać za pośrednictwem założonego na Stronie konta użytkownika lub bez jego zakładania.
- W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości w stanie przesyłki, w szczególności uszkodzeń opakowania (np. wgnieceń, rozdarć, dziur), powinni Państwo udokumentować uszkodzenia (np. poprzez wykonanie zdjęcia lub wpisanie stosownej adnotacji na protokole dostawy) i niezwłocznie przekazać swoje uwagi do firmy odpowiedzialnej za dostawę towaru lub do Usługodawcy. Zwracamy uwagę, że zaniechanie powyższego obowiązku może być przyczyną odmowy uznania Państwa roszczeń reklamacyjnych.
- Do Państwa obowiązków należy także zbadanie przesyłki po jej odebraniu w celu sprawdzenia, czy przesyłka zawiera zakupiony przez Państwa towar także pod względem ilościowym. W przypadku wykrycia braków lub nieprawidłowości, prosimy o ich zgłoszenie w trybie procedury reklamacyjnej, niezwłocznie po ich wykryciu. Zwracamy uwagę, że zaniechanie powyższego obowiązku może być przyczyną odmowy uznania Państwa roszczeń reklamacyjnych.
- [Pozostałe informacje dotyczące sprzedaży]
- W razie wątpliwości uznaje się, że ceny podane na Stronie są cenami brutto.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia, jeśli w szczególności:
- podałeś nieprawdziwe dane, uniemożliwiające realizację umowy,
- nie opłaciłeś zamówienia w terminie,
- w przypadku zamówień towarów fizycznych dwukrotnie nie odebrałeś przesyłki.
Art. 5 [Prawa konsumenta]
- Postanowienia art. 6 – 7 poniżej mają zastosowanie względem konsumentów oraz osób korzystających z uprawnień konsumentów według przepisów Ustawy o prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego.
- Przez prawa konsumenta należy rozumieć:
- prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (art. 27 i następne Ustawy o prawach konsumenta);
- prawa konsumenta związane ze zgodnością towaru, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową (art. 43a i następne Ustawy o prawach konsumenta).
- Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Z praw przysługujących konsumentom, skorzystać może także osoba fizyczna prowadzącą działalność gospodarczą, o ile z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Usługodawca względem “niekonsumentów” (osób i podmiotów nie wymienionych w ust. 1 powyżej) ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
Art. 6 [Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość]
- Każdej osobie, która dokonuje zakupu towarów lub treści cyfrowych lub usług (także usług cyfrowych) jako konsument zawierając umowę na odległość, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
- W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny zobowiązani są Państwo do złożenia oświadczenia woli w tym względzie w terminie 14 dni, liczonych:
- od otrzymania towaru lub treści cyfrowej;
- w przypadku zakupu kilku towarów, od otrzymania ostatniego z nich;
- w przypadku umowy polegającej na regularnym dostarczaniu towarów przez oznaczony czas, od otrzymania pierwszego z towarów;
- w innych wypadkach od dnia zawarcia umowy.
- Termin 14 dni uważa się za zachowany, jeśli przed upływem tego terminu wyślą Państwo nam maila lub pismo. Mogą Państwo skorzystać z znajdującego się na samym dole Regulaminu formularza, ale nie jest to obowiązkowe. Wystarczy, jak wyślą Państwo nam wiadomość e-mail lub odręczne pismo z podaniem danych (imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, ewentualnie numeru telefonu lub adresu e-mail), informacji o zawartej umowie (zakupionym towarze, treści cyfrowej lub usłudze) z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą i z tego powodu my zobowiązani jesteśmy zwrócić na Państwa rzecz poniesione płatności, a Państwo są zobowiązani do zwrotu zakupionych towarów lub zaprzestania korzystania z dostarczonych treści lub usług cyfrowych oraz udostępniania ich osobom trzecim. W stosunku do treści lub usług cyfrowych możemy Państwu uniemożliwić dalszy dostęp także przez zablokowanie konta, o ile jest to technicznie możliwe.
- Na Państwa żądanie udostępnimy nieodpłatnie treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Państwa w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej. Żądanie mogą Państwo zrealizować korzystając z procedury reklamacyjnej, uregulowanej poniżej.
- W przypadku zakupu towarów lub treści cyfrowych, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócimy Państwu wszystkie dokonane płatności, w tym koszty przesyłki (o ile takie poniosłeś) z zastrzeżeniem, że zwracamy koszty przesyłki do wysokości najtańszej oferowanej przez nas opcji dostawy towarów. Jeżeli wybrali Państwo sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas, nie będziemy zobowiązani do zwrotu poniesionych przez Państwa dodatkowych kosztów. Państwa płatności zwrócimy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, chyba że zażądają Państwo, abyśmy zwrócili środki w inny sposób.
- Towary powinny zostać zwrócone nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpili Państwo od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Poniesione przez Państwa bezpośrednie Koszty zwrotnego odesłania towarów nie zostaną przez nas zwrócone.
- Płatność może zostać przez nas wstrzymana do czasu otrzymania od Państwa towarów z powrotem lub dostarczenia dowodu ich odesłania.
- W przypadku odstąpienia od umowy ciąży na Państwie odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych towarów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i ich funkcjonowania.
- W przypadku umowy, której przedmiotem będą usługi (także usługi cyfrowe) albo treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, prawo do odstąpienia od umowy nie będzie Państwu przysługiwać, jeżeli przed zawarciem umowy poinformujemy Państwa, że z chwilą zrealizowania umowy utracą Państwo prawo do odstąpienia, a Państwo wyrażą na to zgodę.
- W przypadku odstąpienia przez Państwa od umowy, której przedmiotem były usługi (także usługi cyfrowe), po zgłoszeniu przez Państwa żądania wykonania umowy przed terminem do odstąpienia od umowy, zobowiązani będą Państwo do zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia.
- Kupującemu, zgodnie z treścią art. 38 ustawy o prawach konsumenta, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest:
- a) produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- b) rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- Wszystkie zwroty Produktów otrzymane na podstawie oświadczenia o odstąpieniu od umowy będą rozpatrywane indywidualnie. W przypadku odstąpienia od umowy w sposób niezgodny z przepisami ustawy o prawach konsumenta oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu, oświadczenie o odstąpieniu zostanie uznane za bezskuteczne.
Art. 7 [Uprawnienia konsumenta w związku z brakiem zgodności z umową]
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Usługodawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Domniemania określone w ust. 3 i 4 nie będą miały zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Usługodawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
- konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
- Uprawnienia konsumenta w przypadku niezgodności towaru z umową:
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Usługodawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy lub Usługodawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Konsumentowi przysługuje także prawo złożenia Usługodawcy oświadczenia o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, w sytuacji wystąpienia jednego z poniższych zdarzeń:
- Usługodawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
- Usługodawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową,
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa naprawy lub wymiany towaru,
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
- Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.
- Konsument udostępnia Usługodawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Usługodawca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Usługodawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Usługodawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Usługodawcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Uprawnienia konsumenta w przypadku niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową:
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową,
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa do doprowadzenia do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
- Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
- Jeżeli nie zawarto odmiennej informacji w opisie towaru, towary nie są objęte gwarancją sprzedawcy w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, ale sprzedawca przekazuje gwarancje udzielone przez producentów towarów.
Art. 8 [Postępowanie reklamacyjne]
- Prawo do wniesienia reklamacji przysługuje każdej osobie korzystającej ze Strony, a w szczególności osobom dokonującym zakupów na Stronie lub korzystającym z usług świadczonych poprzez Stronę.
- Wszystkie reklamacje, uwagi i zastrzeżenia dotyczące Strony i świadczonych za jej pośrednictwem usług mogą Państwo kierować na adres: sklep@medital.pl.
- W przypadku reklamacji dotyczących niezgodności z umową lub roszczeń gwarancyjnych zobowiązani są Państwo podać:
- dane kontaktowe - imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania;
- dane dotyczące umowy lub towaru (odpowiednio treści cyfrowej lub usługi cyfrowej), tak abyśmy mogli zidentyfikować transakcję;
- powód reklamacji, a w przypadku, gdy powołują się Państwo na niezgodność towaru, treści cyfrowej lub usługi (także cyfrowej), także opis i inne dokumenty, które mogą nam pomóc rozpatrzyć reklamację (np. zdjęcia);
- swoje żądania.
- W przypadku reklamacji dotyczących innych spraw niż niezgodność z umową lub roszczenia gwarancyjne zobowiązani są Państwo podać:
- dane kontaktowe - imię, nazwisko oraz adres e-mail;
- opis powodów reklamacji;
- swoje żądania, propozycje i wnioski.
- Usługodawca zobowiązuje się odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni, od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedzi na reklamację Usługodawca dokonuje za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).
Art. 9 [Konto użytkownika]
- Na naszej Stronie mogą Państwo założyć swoje konto użytkownika.
- Konto użytkownika jest usługą darmową.
- Konto użytkownika umożliwia dostęp do panelu klienta.
- Konto zakłada się poprzez dedykowany formularz.
- Dostęp do konta następuje po podaniu: loginu oraz hasła.
- Hasło powinno być unikalne. Nie należy udostępniać hasła innym osobom.
- Jeżeli utracą Państwo dostęp do konta, można go odzyskać, korzystając ze specjalnej opcji na stronie logowania.
- Jeżeli mają Państwo problem z odzyskaniem hasła prosimy o kontakt.
- Jeżeli chcą Państwo usunąć konto, mogą to zrobić samodzielnie korzystając z odpowiedniej zakładki lub napisać do nas e-mail z żądaniem usunięcia.
- W przypadku długotrwałej nieaktywności konta zastrzegamy sobie prawo do jego dezaktywacji lub usunięcia.
Art. 10 [Zgłaszanie i usuwanie treści na Stronie]
- Jeżeli uznają Państwo, że dowolna treść zamieszczona na naszej Stronie (taka jak tekst, film, zdjęcie, grafika) jest niezgodna z prawem lub narusza prawa osób trzecich, mogą Państwo wysłać do nas zgłoszenie. Niezwłocznie potwierdzimy otrzymanie zgłoszenia. W ciągu 14 dni je przeanalizujemy i na nie odpowiemy.
- Zgłoszenie powinno zawierać uzasadnienie (opisz szczegółowo i wyjaśnij, dlaczego Twoim zdaniem treść powinna zostać przez nas usunięta. Im więcej dodatkowych materiałów nam wyślesz w przypadku zgłoszenia treści – tym lepiej. Przydatne będą zwłaszcza printscreeny, nagrania video, linki, wskazanie konkretnych przepisów prawa).
- W trakcie rozpatrywania zgłoszenia będziemy mogli poprosić Państwa o dodatkowe wyjaśnienia.
- Zgłoszenia bez uzasadnienia ani materiałów potwierdzających nie będą rozpatrywane.
- W przypadku uznania zgłoszenia za zasadne podejmiemy niezbędne kroki do usunięcia naruszenia.
- O naszej decyzji poinformujemy Państwa mailowo. Zgłoszenia będziemy sprawdzali w sposób staranny i obiektywny. Postaramy się wyjaśnić wszelkie wątpliwości, zanim podejmiemy decyzję.
- Od naszej decyzji mogą Państwo złożyć odwołanie w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Zgłoszenia, odwołania i odpowiedzi na decyzję prosimy wysyłać na nasz adres e-mail.
- Weryfikacji zgłoszeń nie dokonujemy w sposób zautomatyzowany. Zastrzegamy sobie prawo do archiwizowania usuniętych lub edytowanych treści w celu ochrony naszych praw.
Art. 11 [Rozwiązywanie sporów]
- Akceptując ten regulamin zgadzają się Państwo, że w przypadku zaistnienia sporu spróbujemy go rozwiązać wspólnie i polubownie. Czas na przeprowadzenie negocjacji wynosił będzie 3 miesiące od dnia zgłoszenia roszczeń przez Usługodawcę lub przez Państwa. Jeśli w zakreślonym okresie nie znajdziemy rozwiązania na zakończenie sporu to swoje roszczenia będziemy mogli złożyć sądowi powszechnemu.
- W przypadku świadczenia usług na rzecz konsumenta mającego miejsce zamieszkania w innym kraju niż Polska, umawiamy się, że sprawa zostanie rozpoznana wg prawa polskiego. Porozumienie to nie pozbawia Państwa ochrony przyznanej na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy i na mocy prawa.
- Jako Usługodawca wyrażam zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów. Jeśli chcą Państwo zgłosić przeciwko mnie jakąś sprawę może to zrobić elektronicznie pod adresem: europa.eu/odr.
Art. 12 [Zmiany regulaminu]
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
- Zmiany i aktualizacje mogą wynikać z nowelizacji przepisów prawa, zmian w naszych produktach i usługach, korekty językowej lub konieczności doprecyzowania treści regulaminu.
- Zmiany regulaminu, które dotyczyć będą usług płatnych (zakupu usług, towarów, treści lub usług cyfrowych) znajdą zastosowanie tylko do umów zawartych po zmianie. Jeśli zawarli Państwo umowę zakupu przed zmianą, obowiązywać będzie Państwa regulamin z daty zawarcia umowy.
Art. 13 [Ochrona danych osobowych]
- Usługodawca jest administratorem danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO i inne). Informacje o zasadach przetwarzania danych przez Usługodawcę zawarte zostały w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://medital.pl/pl/i/Polityka-prywatnosci/11.
[Wzór formularza odstąpienia od umowy]